Projekt integrace ve škole pro žáky s tělesným postižením - Stephen-Hawking-Schule v Neckargemünd v Německu – PhDr. Mgr. Dita Slavíková, Ph.D.
PhDr. Mgr. Dita Slavíková, Ph.D.
Disertační práce
Projekt integrace ve škole pro žáky s tělesným postižením - Stephen-Hawking-Schule v Neckargemünd v Německu
The Project of Integration in School for Physically Disabled Students – in the Stephen Hawking Schule in Neckargemünd in Germany
Anotace:
Disertační práce analyzuje teoretické a empirické zdroje týkající se problematiky obrácené integrace intaktních žáků mezi žáky s postižením v rámci gymnaziálních ročníků. Prezentuje vzdělávání jedinců s tělesným postižením na základě projektu přípravného ročníku na povolání. Z empirického šetření vyplynuly možnosti společného vzdělávání a byly navrženy závěry pro další teorii a praxi.Abstract:
The thesis analyses theoretical and research resources in the problematic area of integration of intact students among the students with disability at the grammar school. There are presented the education of the young physically disabled students on the base of the special vocational training course. The research showed possibilities of a common education and the conslusions for further theory and …víceKlíčová slova
tělesné postižení edukace jedinců s tělesným postižením integrace inkluze Mezinárodní klasifikace funkční schopnosti handicapu a zdraví ucelená rehabilitace přechod ze školy do světa dospělých předprofesní příprava povolání proces výběru povolání přípravný ročník na povolání případová studie
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 29. 7. 2008
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/lfk7a/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 23. 9. 2008
- Vedoucí: prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
- Oponent: prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D., doc. PhDr. Lea Květoňová, Ph.D.
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
SLAVÍKOVÁ, Dita. \textit{Projekt integrace ve škole pro žáky s tělesným postižením - Stephen-Hawking-Schule v Neckargemünd v Německu}. Online. Disertační práce. Brno: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta. 2008. Dostupné z: https://theses.cz/id/1kq9sg/.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaDoktorský studijní program / obor:
Speciální pedagogika / Speciální pedagogika (tříleté)
Práce na příbuzné téma
-
Využití klasifikace ICF (MKF) u pacientů s ischemickou chorobou srdeční
Michaela Řehounková -
Možnosti a limity využití Mezinárodní klasifikace funkčních schopnosti, disability a zdraví v evidenci životní situace u osob s mentální retardací v produktivním věku
Zdeněk RŮŽIČKA -
Možnosti a limity využití Mezinárodní klasifikace funkčních schopností, disability a zdraví v evidenci životní situace u osob s roztroušenou sklerózou v produktivním věku
Nicole KRAYZLOVÁ -
Využití klasifikace ICF v hodnocení kvality života u pacientů s artrózou kyčelního kloubu
Petra Venturová -
MOŽNOSTI VYUŽITÍ MEZINÁRODNÍ KLASIFIKACE FUNKČNOSTI, DISABILITY A ZDRAVÍ VE FYZIOTERAPII
Zuzana DRÁBOVÁ -
Využití Mezinárodní klasifikace funkčních schopností, disability a zdraví ve financování rehabilitační intervence
Zuzana Drábová -
Mezinárodní klasifikace funkčních schopností, disability a zdraví u pacientů s chronickými bolestmi zad - zkušenosti z klinické rehabilitační praxe.
Romana LAVIČKOVÁ -
Praktické využití metody Mezinárodní klasifikace funkčních schopností, disability a zdraví v hodnocení celkové situace (tělesné, psychické, sociální a pracovní) u osob s roztroušenou sklerózou
Hana MATLASOVÁ