Mgr. Jana Pelclová, Ph.D.

Doctoral thesis

Persuasive strategies in advertising discourse. A lexico-grammatical and socio-pragmatic analysis

Persuasive strategies in advertising discourse. A lexico-grammatical and socio-pragmatic analysis
Abstract:
Předložená disertační práce zkoumá persvazivní strategie v diskurzu televizní reklamy z lingvistického hlediska. Cílem práce je zjistit, které rysy mluvené podoby jazyka a které rysy psané podoby jazyka se v televizní reklamě prolínají. Dále se práce zaměřuje na to, jakou roli hrají v reklamní komunikaci pragmatické principy a které mluvní akty přesvědčující (zdroj persvaze) využívá k zastínění svého …more
Abstract:
The present thesis studies the persuasive strategies in the discourse of TV advertising from the linguistic point of view. The objective of the thesis is to analyze which features of spoken language variety and which features of written language variety are employed in TV advertising. Further, the thesis focuses on the role of the pragmatic principles and on the speech acts the persuader (the source …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 23. 2. 2010

Thesis defence

  • Date of defence: 27. 5. 2010
  • Supervisor: prof. PhDr. Ludmila Urbanová, CSc.
  • Reader: doc. PhDr. Miroslav Bázlik, CSc., PhDr. Hana Srpová, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta