Persuasive strategies in advertising discourse. A lexico-grammatical and socio-pragmatic analysis – Mgr. Jana Pelclová, Ph.D.
Mgr. Jana Pelclová, Ph.D.
Disertační práce
Persuasive strategies in advertising discourse. A lexico-grammatical and socio-pragmatic analysis
Persuasive strategies in advertising discourse. A lexico-grammatical and socio-pragmatic analysis
Anotace:
Předložená disertační práce zkoumá persvazivní strategie v diskurzu televizní reklamy z lingvistického hlediska. Cílem práce je zjistit, které rysy mluvené podoby jazyka a které rysy psané podoby jazyka se v televizní reklamě prolínají. Dále se práce zaměřuje na to, jakou roli hrají v reklamní komunikaci pragmatické principy a které mluvní akty přesvědčující (zdroj persvaze) využívá k zastínění svého …víceAbstract:
The present thesis studies the persuasive strategies in the discourse of TV advertising from the linguistic point of view. The objective of the thesis is to analyze which features of spoken language variety and which features of written language variety are employed in TV advertising. Further, the thesis focuses on the role of the pragmatic principles and on the speech acts the persuader (the source …více
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 23. 2. 2010
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/rc9yq/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 27. 5. 2010
- Vedoucí: prof. PhDr. Ludmila Urbanová, CSc.
- Oponent: doc. PhDr. Miroslav Bázlik, CSc., PhDr. Hana Srpová, CSc.
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
PELCLOVÁ, Jana. \textit{Persuasive strategies in advertising discourse. A lexico-grammatical and socio-pragmatic analysis}. Online. Disertační práce. Brno: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta. 2010. Dostupné z: https://theses.cz/id/1kvz9r/.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasarykova univerzita
Filozofická fakultaDoktorský studijní program / obor:
Filologie (čtyřleté) / Anglický jazyk
Práce na příbuzné téma
-
Procédés linguistiques de la propagande de guerre : l'exemple de la persuasion russe dans la presse française
Anastasiia Kolomiiets -
The Influence of Jane Austen's and Emily Brontë's Life Experiences on their Novels Persuasion and Wuthering heights: A Comparative Study
Barbora Nečasová -
Advertising Brexit: Elements of Persuasion in the Facebook Campaign
Natália Belicová -
Regency Era culture versus Modern Indian culture: A Study through Jane Austen’s Pride and Prejudice and Persuasion and Uzma Jalaluddin’s Ayesha at Last
Sukriti Gautam -
Persuasion in Werbetexten von ŠKODA AUTO. Schwerpunktthema: Elektromobilität.
Simonetta Šmídová -
Persuasion and manipulation on social media: a comparison of strategies
Nikola KRENŽELÁK -
Internet memes as a means of persuasion in advertising discourse
Jan HRONSKÝ