Petra Vechetová

Master's thesis

Category management dětské kosmetiky a vlhčených ubrousků

Category management of baby cosmetics and wipes
Abstract:
Category management je proces řízení kategorií produktů dle znalostí nákupního chování a potřeb spotřebitele za účelem jejich maximálního uspokojení, s čímž souvisí vyšší zisk pro dodavatele a obchodníka. Cílem této práce je návrh optimalizace sortimentu, promočních aktivit a regálového vystavení v kategorii dětské kosmetiky a vlhčených ubrousků na zvýšení prodejnosti kategorie u Zákazníka X díky detailnímu …more
Abstract:
Category management is a process of managing special product groups based on the consumer’s needs definition and shopper’s behavior knowledge to maximize their satisfactions associated with higher profit for supplier and trader. The goal of this thesis is to propose optimization of assortment, promotional activities and shelf exposure in the category of baby cosmetics and wet wipes to increase category …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 8. 4. 2017

Thesis defence

  • Date of defence: 31. 1. 2018
  • Supervisor: Jan Koudelka
  • Reader: Daniela Kolouchová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/71888

Vysoká škola ekonomická v Praze

Master programme / field:
Ekonomika a management / Podniková ekonomika a management