Vliv formy reklamního sdělení na nákupní záměr spotřebitele s ohledem na postoj spotřebitele k životnímu prostředí – Natálie Štětkařová
Natálie Štětkařová
Master's thesis
Vliv formy reklamního sdělení na nákupní záměr spotřebitele s ohledem na postoj spotřebitele k životnímu prostředí
The Influence of the Form of the Advertisement on Consumer Purchase Intention with Regard to Consumer's Environmental Attitude
Abstract:
Cílem diplomové práce je ověřit, jak forma reklamního sdělení, pracujícího s motivem ochrany životního prostředí, ovlivňuje nákupní záměr spotřebitele. Práce částečně vychází ze studie Chang et al. (2015), která z pohledu reklamního sdělení rozlišuje mezi nízkou úrovní interpretace (low-level construal; konkrétní způsob myšlení, slouží k vyobrazení blízkých událostí, kontextualizované, detailní zobrazení …moreAbstract:
The aim of the thesis is to verify how the form of an advertising message, working with the motive of environmental protection, influences the consumer's purchase intention. The thesis is partly based on the study of Chang et al. (2015), which distinguishes between a low-level construal (concrete way of thinking, used to depict close events, contextualized, detailed depiction) and a high-level construal …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 6. 2024
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/94540
Thesis defence
- Date of defence: 29. 8. 2024
- Supervisor: Tomáš Kincl
- Reader: Daria Gunina
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
ŠTĚTKAŘOVÁ, Natálie. \textit{Vliv formy reklamního sdělení na nákupní záměr spotřebitele s ohledem na postoj spotřebitele k životnímu prostředí}. Online. Master's thesis. Praha: University of Economics, Prague. 2024. Available from: https://theses.cz/id/1lqq0h/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/94540
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme:
Management
Theses on a related topic
-
Postoj sociálních pracovníků OSPOD k životní situaci rodiny, kdy dítě odmítá kontakt s jedním z rodičů
Jitka Horáková -
Vnímání a postoj k ochraně životního prostředí a zelené školy v Bhútánu.
Karolína FORMÁNKOVÁ -
Zjištění úrovně vědomostí a postojů k životnímu stylu studentů na středních školách
Simona Ondroušková -
Interpretace přírodního dědictví Národního parku Šumava jako faktor lokálního rozvoje
Naděžda Beznosková -
The Effect of Personalized Social Media Advertisement on Purchase Intention
Bengisu Uzun -
Predictors of purchase intention among Georgian millennials
Luara Khaburdzaniya -
Consumer-Based Brand Equity and Purchase Intention towards Counterfeit Goods
Krizzia Mae Navarro -
Effects of Corporate Environmental Initiatives on Consumer Attitudes and Purchase Intention
Valeriya Nabok