Natálie Štětkařová

Master's thesis

Vliv formy reklamního sdělení na nákupní záměr spotřebitele s ohledem na postoj spotřebitele k životnímu prostředí

The Influence of the Form of the Advertisement on Consumer Purchase Intention with Regard to Consumer's Environmental Attitude
Abstract:
Cílem diplomové práce je ověřit, jak forma reklamního sdělení, pracujícího s motivem ochrany životního prostředí, ovlivňuje nákupní záměr spotřebitele. Práce částečně vychází ze studie Chang et al. (2015), která z pohledu reklamního sdělení rozlišuje mezi nízkou úrovní interpretace (low-level construal; konkrétní způsob myšlení, slouží k vyobrazení blízkých událostí, kontextualizované, detailní zobrazení …more
Abstract:
The aim of the thesis is to verify how the form of an advertising message, working with the motive of environmental protection, influences the consumer's purchase intention. The thesis is partly based on the study of Chang et al. (2015), which distinguishes between a low-level construal (concrete way of thinking, used to depict close events, contextualized, detailed depiction) and a high-level construal …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 6. 2024

Thesis defence

  • Date of defence: 2024
  • Supervisor: Tomáš Kincl
  • Reader: Daria Gunina

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/94540