Profil dítěte z Montessori mateřské školy – Mgr. Lenka Tlustá, DiS.
Mgr. Lenka Tlustá, DiS.
Master's thesis
Profil dítěte z Montessori mateřské školy
The Montessori Kindergarten Child's Profile
Abstract:
Diplomová práce, Profil žáka Montessori mateřské školy, podává přehled o tom, jaké osobnostní rysy mají děti navštěvující montessoriovské předškolní zařízení a jak se jejich schopnosti vyvíjí. Dále práce stručně mapuje socioekonomické poměry těchto dětí a názory jejich rodičů na jejich vzdělávání. Teoretická část práce se zabývá osobností člověka, pojmem učení,psychomotorickým vývojem předškolních …moreAbstract:
The diploma work The Montessori Kindergarten Child´s Profile gives the overview of personality features of the children who attend a pre-school facility of the Montessorian type and the information how their dispositions evolve. This work further maps the social and economic conditions of those children and opinions of their parents on their education. The theoretical part of the diploma work deals …moreKeywords
Klíčová slova vývojová psychologie předškolní období psychomotorický vývoj alternativní vzdělávání Montessori pedagogika Maria Montessori princip svobody a samostatnosti senzitivní fáze vývoje připravené prostředí Key Words development psychology preschool period psychomotorik development alternative education Montessori Education principle of freedom and autonomy sensitive development phases Prepared Environment
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 1. 2012
Identifier:
https://is.muni.cz/th/rl0xf/
Thesis defence
- Date of defence: 16. 1. 2012
- Supervisor: PhDr. Zdenka Stránská, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Psychology / Psychology
Theses on a related topic
-
Právo a morálka a jejich recepce Immanuelem Kantem
Ondřej Stránský -
Komparace Rawlsovy a Dworkinovy koncepce svobody a spravedlnosti
Petra STOWASSEROVÁ -
Srovnání sociální služby chráněné bydlení a neformálního spolubydlení s lidmi s postižením z hlediska důstojného života a svobody
Hana ŽEMLIČKOVÁ -
Alternativní vzdělávání Předškolní pedagogika Marie Montessori
Kateřina FRYZELKOVÁ