Bc. Veronika Janštová

Master's thesis

Metakognice v procesu řešení slovních úloh u žáků ZŠ v programu Začít spolu

Metacognition in the Process of Solving Word Problems in Elementary School Pupils in the 'Start Together' Programme
Abstract:
Diplomová práce se zabývá problematikou metakognice v procesu řešení slovních úloh u žáků ZŠ v programu Začít spolu. Účelem výzkumu bylo odhalit celkovou míru úspěšnosti řešení rutinních a nerutinních slovních úloh v matematice a úroveň off-line metakognice u těchto žáků. Dalším záměrem bylo zjistit, zda existuje souvislost mezi mírou úspěšnosti řešení slovních úloh v matematice a úrovní off-line metakognice …more
Abstract:
The thesis deals with the issue of metacognition in the process of solving word problems among primary school students in the Start Together programme. The aim of the research was to uncover the overall success rate in solving routine and non-routine word problems in mathematics, as well as the level of off-line metacognition among these students. Another objective was to determine whether there is …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 4. 2024

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Petra Zgarbová, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Janštová, Veronika. Metakognice v procesu řešení slovních úloh u žáků ZŠ v programu Začít spolu. Zlín, 2024. diplomová práce (Mgr.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií
Plny text prace je k dispozici v elektronicke podobe