Žáci druhého stupně základní školy praktické a jejich osobní zkušenost s užíváním návykových látek – Bc. Hana Pavlíčková
Bc. Hana Pavlíčková
Master's thesis
Žáci druhého stupně základní školy praktické a jejich osobní zkušenost s užíváním návykových látek
Pupils of Upper Basic School for Mentally Challenged Students and Their Experiencies with Drug Addiction
Abstract:
Diplomová práce je zaměřena na užívání návykových látek u žáků 2. stupně základní školy praktické. Teoretická část je rozdělena do tří kapitol, vychází z analýzy odborné literatury a elektronických informačních zdrojů. První kapitola vymezuje základní pojmy – mentální postižení, lehké mentální postižení, základní školu praktickou. Druhá kapitola se zabývá problematikou drogové závislosti, návykovým …moreAbstract:
This diploma work is aimed at usage of addictive drugs at pupils of upper basic school for mentally challenged students. The theoretical part is divided in three chapters and is based on analysis extracted from specialized literature and electronic informative media. The first charter explains key words as mental retardation, mild mental retardation and basic school for mentally challenged students …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 4. 2013
Identifier:
https://is.muni.cz/th/h61f5/
Thesis defence
- Date of defence: 13. 5. 2013
- Supervisor: doc. MUDr. Petr Kachlík, Ph.D.
- Reader: PhDr. Dagmar Přinosilová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
PAVLÍČKOVÁ, Hana. \textit{Žáci druhého stupně základní školy praktické a jejich osobní zkušenost s užíváním návykových látek} Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2013. Available from: https://theses.cz/id/1otiit/. [cit. 2024-03-28].
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Special Education / Special Education for Teachers