Tomáš Pelikán

Bachelor's thesis

Teaching Reading of Texts for Intermediate Level English Students

Teaching Reading of Texts for Intermediate Level English Students
Abstract:
This thesis concerns teaching reading of English authentic and non-authentic texts for Intermediate level English students. It starts with theoretical part, which deals with factors of the process of teaching reading like reading comprehension, reading techniques in a foreign language or selecting texts suitable for teaching reading and differences between the authentic and non-authentic texts. The …more
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá výukou čtení anglických autentických a neautentických textů pro žáky angličtiny úrovně intermediate. Práce začíná teoretickou částí, která se zabývá faktory procesu výuky čtení jako čtení s porozuměním, techniky čtení v cizím jazyce nebo výběrem vhodných textů k výuce čtení a dále rozdíly mezi autentickými a neautentickými texty. Teoretická část je uzavřena kapitolou …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 6. 2011

Thesis defence

  • Date of defence: 30. 8. 2011
  • Supervisor: Mgr. Klára Kostková, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Pelikán, Tomáš. Teaching Reading of Texts for Intermediate Level English Students. Pardubice, 2011. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Pardubice, Fakulta filozofická