Ing. Martina Poláková

Bachelor's thesis

Limbický marketing (Marketingová strategie zaměřená na limbický systém)

The limbic marketing (A marketing strategy aimed for limbic system)
Abstract:
Tato práce pojednává o procesu rozhodování zákazníka při nakupování pomocí limbického systému. Poukazuje na to, jak pracuje náš mozek při procesu rozhodování a reakce na marketingové podněty. V úvodu je popsána věda neuroekonomie, k čemu slouží a výzkumy s ní související. Další kapitoly představují funkce limbického® systému člověka a popis funkcí mozku z biologického hlediska. Dále se v mé práci zaměřuji …more
Abstract:
Using the limbic system, this thesis discusses a decision-making process of a customer when shopping. It points out how our brain works in a process of making decisions and how it reacts to marketing stimuli. At the beginning of this paper, a science – neuroeconomy - is described. Furthermore, purposes it serves and researches related to it are mentioned. Following chapters present functions of a human …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 5. 2010

Thesis defence

  • Date of defence: 14. 6. 2010
  • Supervisor: PhDr. Jaroslav Jančík
  • Reader: Ing. Vilém Kunz, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní

University of Finance and Administration

Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication