Martin Hromádko

Bachelor's thesis

Word-formation in Branding

Word-formation in Branding
Abstract:
This bachelor paper discusses the word-formation in branding. The theoretical part explains branding. Furthermore, it focuses on word-formation and its processes. They are defined, their properties are described and possible classification mentioned. In the practical part, findings form the theoretical part are applied to the corpus of brand names for obtaining the result of the analysis.
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá slovotvorbou v obchodních značkách. Teoretická část vysvětluje branding a značky. Následně se tato část soustředí na slovotvorbu a její procesy. Tyto procesy jsou definovány, jejich vlastnosti popsány a možné klasifikace zmíněny. V praktické části jsou poznatky z teoretické části aplikovány na vzorku obchodních značek za účelem z mapování nejčastějších slovotvorných …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 3. 2017

Thesis defence

  • Date of defence: 30. 5. 2017
  • Supervisor: PhDr. Petra Huschová, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Hromádko, Martin. Word-formation in Branding. Pardubice, 2017. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Pardubice, Fakulta filozofická