Percepce udržitelnosti na trhu s módou – Bc. Kristýna Kocfeldová
Bc. Kristýna Kocfeldová
Diplomová práce
Percepce udržitelnosti na trhu s módou
Perception of sustainability in the fashion market
Anotace:
Diplomová práce se zabývá spotřebitelským chováním generací Y a Z na trhu s módou a problematikou udržitelnosti. Cílem práce bylo zjistit, jaké je chování těchto spotřebitelů na trhu s módou a identifikovat jejich vnímání a postoj k udržitelné módě. K naplnění cíle vedla analýza primárních a sekundárních dat. Sekundární data sloužila k přehledu o aktuální situaci na světovém a českém trhu s módou a …víceAbstract:
The thesis deals with the consumer behaviour of Generations Y and Z in the fashion market and the issue of sustainability. The aim of the thesis was to analyse the behaviour of these consumers in the fashion market and to identify their perceptions and attitudes towards sustainable fashion. The analysis of primary and secondary data led to the achievement of the objective. Secondary data served to …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 3. 1. 2024
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 22. 1. 2024
- Vedoucí: Ing. Irena Antošová, Ph.D.
- Oponent: Lucie Veselá, Ph.D.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Mendelova univerzita v Brně, Provozně ekonomická fakultaMendelova univerzita v Brně
Provozně ekonomická fakultaMagisterský studijní program / specializace:
Ekonomika a management / Marketing a obchod
Práce na příbuzné téma
-
Consumer Behavior in the Sharing Economy – Airbnb Consumer Adoption Factors
Leonor de Almeida Santos Sobreira -
Attitudes towards sustainability: consumer behaviour of Generation Z in tourism
Valeriya Alexanderova -
The role of digital and social media marketing in consumer behaviour
Alina Koltykova -
The effects of sustainable marketing on customers to consider environmentally conscious product in fashion industry
Selin Senyuva -
The role of Brick-and-mortar store in an omnichannel shopping experience of Generation Z within the fashion industry
Kuspakova Kuspakova -
Consumer behavior in fashion industry.
Komal Verma -
The Role of Instagram Influencer in the Consumer Decision Making Process in the France Fashion Industry
Leila Baizakova -
Analysis of the Consumers Behavior in the Fast-Fashion Industry
Kseniia Nazarina