Bc. Filip Hatala
Master's thesis
Videogame Narratives
Videogame Narratives
Abstract:
Cieľom tejto práce je analyzovať a následne prezentovať schopnosť naratív videohier poskytovať komplexné a vyvinuté príbehy, zamerané na rôzne témy, ktoré sú kvalitou porovnateľné s uznávanou literatúrou či filmom. Vďaka postupnému opisu vývinu naratív v rôznych dekádach, táto práca ilustruje, ako sa médium menilo a vyvíjalo. Práca je rozdelená na dve časti. Teoretická časť a praktická časť. Teoretická …moreAbstract:
The aim of this thesis is to analyze and then present the ability of video game narratives to provide complex and developed stories, focused on various topics that are comparable in quality to acclaimed literature or film. Thanks to a step-by-step description of the development of narratives in different decades, this work illustrates how the medium has changed and evolved. The work is divided into …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 5. 2022
Identifier:
https://is.muni.cz/th/a17yg/
Thesis defence
- Date of defence: 15. 6. 2022
- Supervisor: Mgr. Tomáš Kačer, Ph.D.
- Reader: Mgr. Tomáš Suk
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
English Language and Literature / English Language and Literature
Theses on a related topic
-
Analýza narativních postupů ve vybrané videohře - Red Dead Redemption 2
Jakub METELKA -
Analysis and Categorisation of Visualisations in Video Games
Dominik Masár -
Threads of Consciousness: A Philosophical Analysis of AI Narratives in Literature, Film, and Video Games
Patrícia Michalovičová -
FPGA IP jádro pro příjem dat z obrazových senzorů Sony IMX
Milan Musil -
Akcelerace algoritmů komprese dat na platformě Sony PS3
Dominik Breitenbacher -
Financial Situation Assessment of the Sony Corporation
Sijie Hong -
Ovládání digitální kamery pomocí LANC a Sony proprietálního AV/R rozhraní
Daniel Prokop -
Distribuční strategie společnosti Sony
Ivana Camphuijsen