Kateřina RUSŇÁKOVÁ

Bachelor's thesis

GENUINE IDIOMS IN ENGLISH TEXT BOOKS [A critical study, of possibly psycholinguistics approach.]

GENUINE IDIOMS IN ENGLISH TEXT BOOKS [A critical study, of possibly psycholinguistics approach.]
Abstract:
This bachelor thesis consists of two parts: theoretical and practical part. The theoretical part focuses on the definition of ?idiom?, characteristic features of idioms, types of idioms and their occurrence and frequency. The practical part is devoted to the analysis of idioms selected from three English textbooks and to the research on how idioms are comprehended by English learners.
Abstract:
Tato bakalářská práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část se zaměřuje na definování pojmu idiom, charakteristické znaky idiomů, typy idiomů a jejich výskyt a používání. Praktická část je věnována rozboru idiomů, které byly vybrány ze třech anglických učebnic a výzkumu porozumění idiomů studenty anglického jazyka.
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 5. 2010
Accessible from:: 28. 5. 2010

Thesis defence

  • Date of defence: 26. 8. 2010
  • Supervisor: prof. PhDr. Stanislav Kavka, CSc.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

RUSŇÁKOVÁ, Kateřina. GENUINE IDIOMS IN ENGLISH TEXT BOOKS [A critical study, of possibly psycholinguistics approach.]. Ostrava, 2010. bakalářská práce (Bc.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ. Filozofická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 28.5.2010

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 28. 5. 2010 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ, Filozofická fakulta

University of Ostrava

Faculty of Arts

Bachelor programme / field:
Philology / English for Business

Theses on a related topic

  • No theses on a related topic available.