Lukáš Kučva
Bachelor's thesis
2D grafika a animace v počítačových hrách
2D graphics and animation in computer games
Abstract:
Videohry jsou dnes již po několika desetiletích své existence nepochybně pevnou součástí zábavního průmyslu. Není tak divu, že jejich vizuální stránka prochází neustálými inovacemi tak, aby herní světy působily co nejvíce živě a poutavě. To se samozřejmě netýká pouze her v trojrozměrném prostoru. Ba naopak, 2D hry se dnes těší stále vysoké popularitě a to hlavně na poli nezávislých titulů nebo her …moreAbstract:
Videogames nowadays are after decades of existence undoubtedly a sure part of the entertainment industry. That makes it no surprise, that their visual aspect is being constantly updated, so that the game worlds feel as much alive and engaging as possible. That obviously isn’t the case just for the 3D games. In fact, 2D games are nowadays as popular as ever, especially in the independent and mobile …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 2. 2019
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/76974
Thesis defence
- Date of defence: 13. 6. 2019
- Supervisor: Antonín Krist
- Reader: Jan Bubeníček
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/76974
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Aplikovaná informatika / Multimédia v ekonomické praxi
Theses on a related topic
-
Interconnection of Unity Game Engine and Newgrounds Online Service
Tomáš Ježek -
Simulating game worlds using cellular automata
Tomáš Pagáč -
Computer Games Evidence Web-based Application
Eduard Štefan Mlynárik -
Vizualization of AI algorithms for computer games
Jan Dvořák -
Language acquisition through computer games and applications
Ondřej Šidlo -
The influence of computer games on English language proficiency
Jana Hrčková -
Narrative Structures in Selected Video Games
Olga Poživilová -
Acquisition of Language Through Commercial Offline and Online Video Games
Branislav Mišura