Dopady greenwashingu na spotřebitelské chování v oblasti udržitelnosti – Eliška Nosková
Eliška Nosková
Bachelor's thesis
Dopady greenwashingu na spotřebitelské chování v oblasti udržitelnosti
The impact of greenwashing on consumer behaviour in the area of sustainability
Abstract:
Tato bakalářská práce se zaměřuje na problematiku greenwashingu jako nekalé obchodní praktiky zaměřené na spotřebitele v oblasti udržitelnosti. Práce zkoumá dopady greenwashingu na chování spotřebitelů, zejména na jejich důvěru, nákupní rozhodování a věrnost značce. Zároveň navrhuje možná doporučení pro účinné odhalování greenwashingu a propagaci autentické udržitelnosti prostřednictvím nových vzdělávacích …moreAbstract:
This bachelor thesis focuses on the issue of greenwashing as an unfair business practice targeting consumers in the area of sustainability. The thesis examines the effects of greenwashing on consumer behavior, in particular on consumer trust, purchasing decisions and brand loyalty. It also suggests possible recommendations for effective detection of greenwashing and promotion of authentic sustainability …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 4. 2024
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/92288
Thesis defence
- Date of defence: 30. 5. 2024
- Supervisor: Daniel Houska
- Reader: Tomáš Brandejský
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/92288
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme:
Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
Účinnost CSR (Corporate Social Responsibility) projektů v marketingové komunikaci firem
Adéla Šlajchová -
Vliv trendu udržitelnosti na marketingovou komunikaci a spotřebitelské chování
Alina Sosnytska -
Spotřebitelské chování v kontextu společenské odpovědnosti podniku
Lucie Železná -
Spotřebitelské chování v módním průmyslu
Natálie FRYDRYCHOVÁ -
Spotřebitelské chování zákaznic v segmentu kosmetických produktů
Anna Kudláčková -
(Ne)udržitelnost udržitelného spotřebního chování
František Hartmann -
Udržitelné balení a chování spotřebitelů
Jana Gregarová -
Green consumer behavior in Czechia in the case of coffee consumption
Nina Wagner