Tereza Visingerová
Bachelor's thesis
Obchodní a kulturní specifika Irska
Business and Cultural Specifics of Ireland
Abstract:
Cílem mé bakalářské práce je charakterizovat obchodní a kulturní specifika Irska. První kapitola je věnována obecné charakteristice země, obsahuje přehled o geografii, historii, politické situaci, obyvatelstvu, členství Irska v mezinárodních organizacích a ekonomické situaci. Druhá kapitola pojednává o kulturních aspektech Irska v návaznosti na kulturní dimenze Geerta Hofstedeho. Dále se kapitola věnuje …moreAbstract:
The aim of my bachelor thesis is to characterise business and cultural specifics of Ireland. The first chapter deals with the general characteristics of Ireland, it includes information about geography, history, political situation, residents, membership in international organisations and economic situation. The second chapter introduces cultural aspects of Ireland connected with the cultural dimensions …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 6. 2017
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/72434
Thesis defence
- Date of defence: 21. 5. 2018
- Supervisor: Františka Müllerová
- Reader: Eva Křenková
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/72434
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
COVID-19 and international business negotiation tendencies of Negotiators: A comparative study of face-to-face negotiation versus video negotiation
Niko August Nyman -
Linguistic Means in Business Negotiation
Hana ŘIČÁNKOVÁ -
Strategies and Tactics of Effective Business Negotiation
Martina KOLMAČKOVÁ -
Cross - cultural differences in business negotiation process: Case study Russia, China, USA.
Veronika Makarenko -
Obchodní vyjednávací techniky jako nástroj pro zvyšování tržeb vybrané společnosti
Nikola Pikhartová -
Obchodní vyjednávací techniky jako nástroj pro zvyšování tržeb vybrané společnosti
Eliška Divišová -
Obchodní vyjednávací techniky jako nástroj pro zvyšování tržeb vybrané společnosti
Věroslav Ježek -
Vliv kulturních specifik na mezinárodní obchodní jednání. Čínské obchodní jednání
Jitka Odehnalová