Využití formativního hodnocení na prvním stupni ZŠ – Mgr. Hana Zatloukalová
Mgr. Hana Zatloukalová
Master's thesis
Využití formativního hodnocení na prvním stupni ZŠ
Formative Assessment at Primary School
Abstract:
Diplomová práce Využití formativního hodnocení na prvním stupni ZŠ poukazuje na důležitost hodnocení v procesu vyučování a jeho možné formy a typy. Obecně popisuje hodnocení se zaměřením na hodnocení formativní jako na eventuální budoucnost v České republice na základních školách. Teoretická část se orientuje na zpětnou vazbu a na možné způsoby hodnocení. Jsou zde blíže charakterizovány funkce, formy …moreAbstract:
The diploma thesis Formative assessment at primary school points to the importance of assessment in the teaching process and its possible forms and types. It generally describes assessment focused on formative assessment as a possible future in Czech primary schools. The theoretical part is focused on feedback and possible ways of assessment. There are mentioned functions, forms, and types of assessment …moreKeywords
Hodnocení školní hodnocení formativní hodnocení sumativní hodnocení zpětná vazba sebehodnocení autonomní hodnocení vrstevnické hodnocení portfolio klasifikace slovní hodnocení kritéria cíle výchovně-vzdělávacího procesu chyba funkce hodnocení formy hodnocení distanční výuka Assessment school assessment formative assessment summative assessment feedback self-assessment autonomous assessment peer assessment classification verbal assessment criteria goals of the educational process error assessment function forms of assessment distance learning
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 4. 2021
Identifier:
https://is.muni.cz/th/yra9j/
Thesis defence
- Date of defence: 24. 6. 2021
- Supervisor: doc. Mgr. Petr Najvar, Ph.D.
- Reader: Mgr. Veronika Rodová, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary Schools / Primary School Teacher Training
Theses on a related topic
-
Collingwoodova estetika ve výchovně-vzdělávacím procesu
Pavlína Buršíková -
Prožitek ve výtvarné výchově jako cíl výchovně-vzdělávacího procesu?
Lydie Veselá -
Model spolupráce asistenta pedagoga s účastníky výchovně-vzdělávacího procesu
Barbora Lišková -
Spoluúčast rodičů na výchovně-vzdělávacím procesu v konkrétní mateřské škole
Aneta Svobodová -
Úloha motivace a kreativity ve výchovně vzdělávacím procesu
Kateřina Hradcová -
Význam pedagogické komunikace pro úspěšnost výchovně vzdělávacího procesu
Lenka ŠVÉDOVÁ -
Dvouleté dítě jako subjekt výchovně vzdělávacího procesu v mateřské škole
Barbora Vosáhlová -
Comparison of formative and summative assessment in language testing
Nela NEDUCHALOVÁ