Kreative Arbeit mit literarischen Texten im DaF-Unterricht – Bc. Anna Bartelsová
Bc. Anna Bartelsová
Master's thesis
Kreative Arbeit mit literarischen Texten im DaF-Unterricht
Creative work with Literature Texts in German as foreign language Lessons
Abstract:
The master thesis Creative Textworking with literature Texts in german language lessons deals with production of several exercises, that can be used on every school, where the german language is beeing taught. These exercises should evolve the pupils language creativity thanks to the authentic german literature. In the theoretical part are explained the important terms like creativity and verbal creativity …moreAbstract:
Diplomová práce „Kreativní práce s literárními texty v hodinách německého jazyka“ se zabývá vytvořením souboru úkolů využitelných pro výuku na všech školách, které vyučují německý jazyk. Tyto úkoly mají za cíl rozvoj kreativity u žáků/žákyň za pomoci práce s originálními německými literárními texty. V teoretické části se zmiňuji nejprve o pojmu kreativita a jakými vlastnostmi se vyznačuje, následně …more
Language used: German
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 3. 2015
Identifier:
https://is.muni.cz/th/zj1uz/
Thesis defence
- Date of defence: 8. 6. 2015
- Supervisor: prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary and Lower Secondary Schools / Lower Secondary and Language School Teacher Training in German Language
Theses on a related topic
-
Píšu, tedy jsem aneb Tvůrčí psaní jako cesta k sebevyjádření
Šárka Ziková -
Literární texty v učebnicích ruského jazyka pro ZŠ (analýza vybraných učebnic)
Karolína Petrová -
Texty bez papíru: české literární blogy
Tereza Švandová -
Texty a dramatická výchova v primárním vzdělávání
Lenka KOLARCZYKOVÁ -
Práce s literárními texty v mateřské škole na témata "Jaro" a "Podzim"
Nikola Kunertová -
Rozvoj kritického myšlení a vzájemné tolerance pomocí práce s interpretovanou četbou s náboženskou tematikou
Nikola Ginterová -
Interakce vysokoškolských studentů s elektronickým textem: analýza procesu čtení a tvorby poznámek
Tomáš Zima -
Čtení s porozuměním u žáků s dyslexií ve srovnání s žáky intaktními ve 2. až 5. ročníku ZŠ
Monika SATTLEROVÁ