Tereza Čechová

Bachelor's thesis

L´évolution graphique du logo Bibendum - le symbol de la société Michelin depuis 1898

Graphic evolution of Bibendum - the symbol of Michelin since 1898
Abstract:
The Bachelor thesis presents french society Michelin and especially describes the evolution of logo Bibendum by which this society takes proude on since 1898. For more than 110 yaers, the Michelin Man achieved adapt not only the particular customs and traditions and their mentality, but also the technological progress of tires. The logo is indispensable to create goodwill, therefore it´s considered …more
Abstract:
Bakalářská práce si klade za cíl představit francouzskou společnost Michelin a zejména pak popsat vývoj loga ´Bibenda´, kterým se společnost pyšní již od roku 1898. Po více než 110 let se panáček Michelin dokázal přizpůsobit nejenom zvykům a tradicím jednotlivých národů a mentalitě lidí, ale i technologickému vývoji pneumatik. Logo hraje nepostradatelnou roli ve vytváření zaměstnavatelské pověsti, …more
 
 
Language used: French
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 5. 2009

Thesis defence

  • Date of defence: 2. 6. 2009
  • Supervisor: Aurélie Dubois

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.

Univerzita Palackého

Filozofická fakulta

Bachelor programme / field:
Filologie / Francouzština se zaměřením na aplikovanou ekonomii