L´évolution graphique du logo Bibendum - le symbol de la société Michelin depuis 1898 – Tereza Čechová
Tereza Čechová
Bachelor's thesis
L´évolution graphique du logo Bibendum - le symbol de la société Michelin depuis 1898
Graphic evolution of Bibendum - the symbol of Michelin since 1898
Abstract:
The Bachelor thesis presents french society Michelin and especially describes the evolution of logo Bibendum by which this society takes proude on since 1898. For more than 110 yaers, the Michelin Man achieved adapt not only the particular customs and traditions and their mentality, but also the technological progress of tires. The logo is indispensable to create goodwill, therefore it´s considered …moreAbstract:
Bakalářská práce si klade za cíl představit francouzskou společnost Michelin a zejména pak popsat vývoj loga ´Bibenda´, kterým se společnost pyšní již od roku 1898. Po více než 110 let se panáček Michelin dokázal přizpůsobit nejenom zvykům a tradicím jednotlivých národů a mentalitě lidí, ale i technologickému vývoji pneumatik. Logo hraje nepostradatelnou roli ve vytváření zaměstnavatelské pověsti, …more
Language used: French
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 5. 2009
Thesis defence
- Date of defence: 2. 6. 2009
- Supervisor: Aurélie Dubois
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
ČECHOVÁ, Tereza. \textit{L´évolution graphique du logo Bibendum - le symbol de la société Michelin depuis 1898}. Online. Bachelor's thesis. Olomouc: Palacký University Olomouc, Filozofická fakulta. 2009. Available from: https://theses.cz/id/1w7gbz/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Univerzita Palackého
Filozofická fakultaBachelor programme / field:
Filologie / Francouzština se zaměřením na aplikovanou ekonomii