Panorámica sociolingüística y normalización de la lengua gallega – Monika Havlíková
Monika Havlíková
Master's thesis
Panorámica sociolingüística y normalización de la lengua gallega
Sociolinguistic Survey and Normalization of Galician Language
Abstract:
The objective of the present master's diploma work is to present linguistic situation in Galicia,where another official language exists, besides Spanish. In the first part of the work there is specified the geographical area, where the Galician language is one of the official languages, and the basic demographic data. Next the origin and the historical evolution of Galician language from the beginning …moreAbstract:
Cílem této práce je prezentovat lingvistickou situaci v Galicii, kde existuje spolu se španělštinou ještě další úřední jazyk. V první části práce vymezuji oblast, ve které je galicijština jedním z úředních jazyků a uvádím také základní demografické údaje. Následně stručně popisuji původ a vývoj galicijského jazyka od počátku až do 20. století. Dále se dostávám ke klíčovému tématu práce, proces normalizace …more
Language used: Spanish
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 12. 2008
Thesis defence
- Date of defence: 19. 1. 2009
- Supervisor: Lenka Zajícová
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Univerzita Palackého
Filozofická fakultaMaster programme / field:
Filologie / Anglická filologie - Španělská filologie
Theses on a related topic
-
Normalization of Unstructured Log Data into Streams of Structured Event Objects
Daniel Tovarňák -
Litevská počítačová terminologie ve světle jazykové politiky a jazykových norem
Michaela Matoušková -
AMERICKÁ A BRITSKÁ SOCIOLINGVISTIKA
Eva KREJČOVÁ -
Kultúrna integrácia Vietnamcov v stredoeurópskom kontexte
Veronika Daová -
Die Aktuelle Diglossie der deutschsprachigen Schweiz
Lucie Ošlejšková -
Español como segunda lengua en México: propuesta de materiales visuales para alumnos indígenas bilingües
Lucie Egrtová -
Möglichkeiten und Grenzen des bilingualen Unterrichts am Beispiel des Gymnasiums Znaim
Martina Nordheimova