Lucie Jílková

Master's thesis

Strategie firmy při vstupu na zahraniční trhy

International Markets Entry Strategy
Abstract:
Práce se skládá ze tří hlavních částí. První část práce shrnuje teoretické poznatky v oblasti expanze firem na zahraniční trhy. Popisuje proces strategického řízení i jednotlivé formy vstupu na zahraniční trhy. Druhá část nabízí seznámení se strategií firmy ČEZ. Jednotlivé kapitoly postupně analyzují dosavadní činnost této společnosti na domácím i zahraničním trhu. Třetí cást je věnována analýze jednoho …more
Abstract:
The thesis comprises of three principal parts. The first part summarizes theoretical backround in the field of international markets expansion. It describes strategic management process as well as individual forms of international martets entry. The second part analyzes ČEZ Group strategy. The individual chapters assess recent activities of the company in domestic and international markets. The third …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 5. 2009

Thesis defence

  • Date of defence: 26. 1. 2010
  • Supervisor: Vladimíra Khelerová
  • Reader: Lenka Turnerová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/20002