Mgr. Adéla Hradilová

Master's thesis

Nation branding jako nástroj uplatnění soft power státu

Nation branding as an instrument of a state for successful exercise of soft power
Abstract:
Tato práce se zabývá teorií soft power Josepha Nye. Soft power je schopnost docílit toho, co chceme, prostřednictvím koopce a atraktivity spíše než využitím vojenského či ekonomického nátlaku. Podle Nye je vhodným nástrojem k uplatnění soft power veřejná diplomacie. Tato práce poukazuje na to, že vhodným nástrojem je rovněž nation branding, který může být efektivnější nástrojem než veřejná diplomacie …more
Abstract:
This thesis deals with Joseph Nye´s theory of soft power. Soft power is the ability to obtain what one wants through co-option and attraction rather than by military or economic coercion. According to Nye soft power can be successfully wielded by public diplomacy. This thesis shows that convenient instrument is also nation branding that can be even more effective than public diplomacy.
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 12. 2011

Thesis defence

  • Date of defence: 11. 1. 2012
  • Supervisor: PhDr. Pavel Pšeja, Ph.D.
  • Reader: doc. Mgr. et Mgr. Oldřich Krpec, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studií