Bc. Jan VANDÍK

Bachelor's thesis

Politický bulvár v českých masových médiích

Political yellow journalism in the Czech media
Abstract:
Cílem této práce je sledování televizních politických debat a následná analýza jejich obsahu s cílem dospět k závěru, který by poskytl odpověď na otázku, do jaké míry se televizní politické diskuze v českém prostředí dají považovat za politický bulvár Teoretická část této práce bude věnována definicím a vymezením několika základním pojmů, které se objeví v základní části mé práce (např. bulvár, bulvarizace …more
Abstract:
The aim of this Bachelor study is monitoring political discussions which will be followed by analysis of its form. This analysis will lead to the conclusions, which can tell us how yellow the form of today´s Czech political TV discussions is. The theoretical part of this study is focused on the definitions of some terms that will be mentioned in the practical part ( e. g . yellow journalism, yellow …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 5. 2006
Accessible from:: 16. 5. 2006
Identifier: 2647

Thesis defence

  • Date of defence: 1. 6. 2006
  • Supervisor: doc. PhDr. Jaroslav Bartošek, CSc.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

VANDÍK, Jan. Politický bulvár v českých masových médiích. Zlín, 2006. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti až od 16. 05. 2006

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 16. 5. 2006 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikací
Plný text práce je k dispozici v elektronické podobě.

Tomas Bata University in Zlín

Faculty of Multimedia Communications

Bachelor programme / field:
Media and communication studies / Marketing and social communications