Komparace firemní kultury na příkladu České pošty a Slovenské pošty – Jana Strolená
Jana Strolená
Bachelor's thesis
Komparace firemní kultury na příkladu České pošty a Slovenské pošty
Comparison of the organizational culture on the example of Česká pošta and Slovenská pošta.
Abstract:
Tato bakalářská práce je zaměřena na firemní kulturu ve společnostech Česká pošta, s.p. a Slovenská pošta, a.s. Soustředí se na vymezení důležitých pojmů v oblasti kultury a na následné popsání jednotlivých prvků firemní kultury, které jsou dále rozvedeny na názorných případech v poštovních podnicích. Tato práce má za cíl porovnat obě firemní kultury a v případě České pošty také na základě dotazníku …moreAbstract:
This bachelor thesis is concentrated on the organizational culture in the companies Česká pošta, s.p. and Slovenská pošta, a.s. It is focused in the definitions of important concepts in the sphere of culture and in the subsequent description of particular elements of organizational culture, which are specified in descriptive cases of the post companies. This bachelor thesis has an aim to compare organizational …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 12. 2009
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/21833
Thesis defence
- Date of defence: 16. 6. 2010
- Supervisor: Miroslava Zamykalová
- Reader: Václav Beníšek
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/21833
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
Organizational culture and new generations
Patrik Skorzinski -
Organizational Culture of Mars Czech Republic
Zuzana Zápotocká -
ORGANIZATIONAL CULTURE, ITS TRANSFER AND INFLUENCE ON HUMAN CAPITAL MANAGEMENT IN THE CZECH REPUBLIC (RETAILING CASE STUDY)
Lenka Šústová -
Post post-internet: Mapování vývoje české umělecké scény
Veronika Sellnerová -
Prime time u vybraných členů českého post-televizního publika: Kvalitativní studie
Aneta Daňková -
Reflexe českého post-internetového umění
Veronika Sellnerová -
Analyse der unternehmensexternen Kommunikation am Beispiel der Firmen Česká pošta, s. p. und Deutsche Post AG
Mária HELLEBRANDOVÁ -
POST-GRAFFITI: PROLÍNÁNÍ MALÍŘSTVÍ A GRAFFITI NEJEN V SOUČASNÉ ČESKÉ MALBĚ
Richard DRAŽAN