Václav MAREŠ

Bachelor's thesis

Virtuální realita v prostředí Blender VR

Virtual Reality in Blender VR
Abstract:
Cílem této práce bylo seznámit se s projektem BlenderVR, díky kterému by mělo být možné použít aplikace vytvořené modelovacím nástrojem Blender ve virtuální realitě. Dále bylo třeba získat informace o podpoře protokolu VPRN (Virtual Reality Peripheral Network), který dokáže zprostředkovat komunikaci s periferními zařízeními. Dalším bodem bylo zjistit možnosti připojení vybraných zařízení (Oculus Rift …more
Abstract:
The purpose of this work was to learn about a project BlenderVR thanks to which should be possible to use applications created in modeling tool Blender in virtual reality. Then get information about a support of VRPN protocol (Virtual Reality Peripheral Network) which enables communication with peripheral devices. Next goal was to find options of connecting chosen devices (Oculus Rift DK2, WiiMote …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 5. 2016
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: Ing. Petr Vaněček, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

MAREŠ, Václav. Virtuální realita v prostředí Blender VR. Plzeň, 2016. bakalářská práce (Bc.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta aplikovaných věd

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Fakulta aplikovaných věd
Vázaný výtisk práce naleznete v Univerzitní knihovně ZČU, více na http://www.knihovna.zcu.cz/kvalifikacni-prace/

University of West Bohemia

Faculty of Applied Sciences

Bachelor programme / field:
Computer Science and Engineering / Information Technologies

Theses on a related topic

  • No theses on a related topic available.