Cena a kvalita piva - čo dokáže hodnotiť slovenský spotrebiteľ? – Mária Dudová
Mária Dudová
Master's thesis
Cena a kvalita piva - čo dokáže hodnotiť slovenský spotrebiteľ?
Cena a kvalita piva - co dokáže hodnotit slovenský spotřebitel?
Abstract:
Pivo je nejžádanějším alkoholickým nápojem na Slovensku. Cílem této diplomové práce bylo identifikovat nejdůležitější faktory, které konzument piva na Slovensku dokáže hodnotit při jeho výběru a na základě analýzy dat získaných z experimentu formulovat přínosy v oblasti strategie pivovarů. Předmětem provedení experimentu slepého a přiznaného testu vybraných piv bylo vyzjistit rozdíly v tom, co spotřebitel …moreAbstract:
Beer is the most popular alcoholic beverage in Slovakia. The aim of this thesis was to identify the most important factors that a beer consumer in Slovakia can evaluate when choosing it and based on the analysis of data obtained from the experiment to formulate benefits in the field of brewery strategy. The subject of the experiment of a blind and non-blind test of selected beers was to find out the …moreAbstract:
Pivo je najžiadanejším alkoholickým nápojom na Slovensku. Cieľom tejto diplomovej práce bolo identifikovať najdôležitejšie faktory, ktoré konzument piva na Slovensku dokáže hodnotiť pri jeho výbere a na základe analýzy dát získaných z experimentu formulovať prínosy v oblasti stratégie pivovarov. Predmetom prevedenia experimentu slepého a priznaného testu vybraných pív bolo vyzistiť rozdiely v tom, …moreKeywords
vlastnosti piva hodnocení piva spotřebitelské chování slovenský pivní trh charakteristika piva a jeho druhů
Language used: Slovak
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 6. 2022
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/87487
Thesis defence
- Date of defence: 23. 8. 2022
- Supervisor: Stanislav Tripes
- Reader: Drahoslav Lančarič
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/87487
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme:
Management
Theses on a related topic
-
Effect of Formulation on Physico-chemical and Sensory Properties of Beer
Brem Sam -
New types of media and its influence on corporate communication
Nikita Filonov -
New types of media and its influence on the corporate communication
Ntaniela Zafeiri -
New Types of Media and its Influence on the Corporate Communication
Ayoung Park -
New types of media and its influence on corporate communication
Katsiaryna Asipenka -
New types of media and its influence on the marketing Campaign
Alonso Jan Hilgert Dongo Soria -
Výroba piva s chráněným zeměpisným označením "České pivo" a piva vyráběného v EU
Tamara Dolníčková -
Pivovarnictví a analýza piva
Jana Vosmeková