Analýza vlivu sociálních sítí na spotřebitelské chování v oblasti fastfoodů – Jiří Jirsa
Jiří Jirsa
Bachelor's thesis
Analýza vlivu sociálních sítí na spotřebitelské chování v oblasti fastfoodů
Analysis of the Influence of Social Networks on Fast Food Consumer Behaviour
Abstract:
Tato bakalářská práce s názvem Analýza vlivu sociálních sítí na spotřebitelské chování v oblasti fastfoodů je zaměřena na problematiku využívání sociálních sítí jako marketingového nástroje z pohledu dnešní digitální doby. Práce je zaměřena na problematiku jak fastfoodové řetězce využívají své sociální sítě v ovlivňování spotřebitelského chování. Metodou online sběru dotazníkových dat neboli CAWI metodou …moreAbstract:
This bachelor thesis entitled Analysis of the influence of social networks on consumer behaviour in the fastfood industry focuses on the issue of the use of social networks as a marketing tool from the perspective of today's digital age. The thesis focuses on the issue of how fastfood chains use their social networks in influencing consumer behaviour. The method of online questionnaire data collection …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 10. 5. 2024
Identifier:
http://hdl.handle.net/10084/153120
Thesis defence
- Date of defence: 4. 6. 2024
- Supervisor: Jiří Lošťák
- Reader: Hana Jurášková
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
JIRSA, Jiří. \textit{Analýza vlivu sociálních sítí na spotřebitelské chování v oblasti fastfoodů}. Online. Bachelor's thesis. Ostrava: VŠB - Technical University of Ostrava, Ekonomická fakulta. 2024. Available from: https://theses.cz/id/23s2q2/.
Full text of thesis
Accessibility: Plné texty vysokoškolských kvalifikačních prací obhájených na Vysoké škole báňské - Technické univerzitě Ostrava jsou uloženy v repozitáři DSpace. Přístup k plným textům mají všichni uživatelé bez omezení. Přístup je omezen pouze ve výjimečných případech, zpravidla z důvodu ochrany duševního vlastnictví. Nepřístupné práce jsou označeny jako closedAccess nebo embargoedAccess. Tištěné verze prácí jsou uloženy v Ústřední knihovně VŠB-TUO a jsou prezenčně přístupné ve studovně diplomových prací. Další nakládání s prací (kopírování, opisy, MVS)se řídí Knihovní a výpůjčním řádem Ústřední knihovny VŠB-TUO.
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: VŠB – Technická univerzita OstravaVSB – Technical University of Ostrava
Ekonomická fakultaBachelor programme / field:
Marketing / Marketing a obchod
Theses on a related topic
-
Consumer Behavior in the Sharing Economy – Airbnb Consumer Adoption Factors
Leonor de Almeida Santos Sobreira -
Attitudes towards sustainability: consumer behaviour of Generation Z in tourism
Valeriya Alexanderova -
The role of digital and social media marketing in consumer behaviour
Alina Koltykova -
Social networks and their impact on online retail and consumers behaviour
Kateryna Karielina -
Advertising on social networks
Fei YUAN -
Analyses of social media marketing across culture: Consumer Behaviour on Facebook between Cultures
Mohit Vaghjibhai Thumar -
Effect of social isolation on aggressive behaviour of fish
Dominika Hondlíková -
Sociální sítě a jejich využití v českém hotelnictví
Yuliya Samoylenko