Syntax novinových titulků (srovnání oficiální a bulvární publicistiky) – Mgr. Pavla HOLOUBKOVÁ
Mgr. Pavla HOLOUBKOVÁ
Bakalářská práce
Syntax novinových titulků (srovnání oficiální a bulvární publicistiky)
Syntax of headlines (compared official and tabloid journalism)
Anotace:
Novinové titulky jsou nadpisem každého textu a zároveň osobitou a tvůrčí iniciativou novinářů, kteří chtějí své čtenáře zaujmout, motivovat k četbě článku, reportáže, zprávy. Titulky mají svoji funkci, kterou se zabývají nejen tvůrci novin, ale také sociologové či jazykovědci. Kvalifikační práce si kladla za cíl ověřit teoretické teze a pomocí stanovených kritérií nahlédnout na titulky oficiální a …víceAbstract:
Newspaper headlines are heading every text and simultaneously distinctive and creative initiative of journalists who want their readers to attract, motivate reading the article, reports, news. Subtitles have their function, they deal with not only the creators of the newspaper, but also sociologists and linguists. Qualifying work aimed to verify theoretical proposition and using set criteria to look …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 6. 5. 2016
Zveřejnit od: 31. 12. 2999
Obhajoba závěrečné práce
- Vedoucí: PhDr. Jana Vaňková
Citační záznam
Jak správně citovat práci
HOLOUBKOVÁ, Pavla. Syntax novinových titulků (srovnání oficiální a bulvární publicistiky). Plzeň, 2016. bakalářská práce (Bc.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta pedagogická
Plný text práce
Právo: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Fakulta pedagogickáVázaný výtisk práce naleznete v Univerzitní knihovně ZČU, více na http://www.knihovna.zcu.cz/kvalifikacni-prace/
ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI
Fakulta pedagogickáBakalářský studijní program / obor:
Studium v oblasti pedagogických věd / Rozšiřující studium ČJ - Učitelství pro SŠ (pro absolventy učitelství ČJ pro 2. st. ZŠ)
Práce na příbuzné téma
-
Neformální vyjadřování v tzv. bulvární a seriózní publicistice
Aneta Klápšťová -
Jazyk a styl české bulvární publicistiky
Kateřina KOVANDOVÁ -
Výskyt a frekvence frazeologických jednotek v současné publicistice
Lucie RYPÁČKOVÁ -
Analýza textů sportovní publicistiky
Simona Fischerová -
Charakteristika publicistických titulků v současné publicistice
Tereza BERÁNKOVÁ -
Typy a frekvence anglicismů v tištěné publicistice pro rodiny s dětmi
Marie Březková -
Využití lexikální expresivity v současné tištěné publicistice
Tereza KUBÍČKOVÁ -
Komparace jazykové stylizace elektronických a tištěných hudebních magazínů
Aneta POKORNÁ