Problémy začínajících školních psychologů v prvních dvou letech praxe – Mgr. Martin Zigo
Mgr. Martin Zigo
Master's thesis
Problémy začínajících školních psychologů v prvních dvou letech praxe
Problems of school psychologists in the first two years of practise
Abstract:
První část diplomové práce je teoretická, v ní vysvětlíme pojem školní psychologie a popíšeme její historii. Rozebereme také platnou legislativu, etický kodex, roli školního psychologa, rozdíl mezi školním psychologem a poradcem a problémy školních psychologů. Druhá část práce je praktická. Pomocí metod zakotvené teorie analyzujeme rozhovory. Na základě výsledků odpovíme na otázku, jaké problémy řeší …moreAbstract:
First part of this thesis is theoretical and we focus on history of school psychology, current legislation, ethics, role of school psychologist and diference between them and school counselors. We also focus on school psychologists problems. Second part of this thesis is practical. We analyze interview using grounded theory methods. Based on results we answer a question what problems have novice school …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 7. 12. 2015
Identifier:
https://is.muni.cz/th/wyj94/
Thesis defence
- Date of defence: 13. 1. 2016
- Supervisor: PhDr. Kateřina Bartošová, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Psychology / Psychology
Theses on a related topic
-
Etické problémy v praxi školních psychologů
Magdaléna Chytilová -
Vztahové problémy mezi žáky z pohledu školního psychologa a metodika prevence
Nikola SALVETOVÁ -
Školní psycholog jako opora pro začínající učitele
Adéla SLAVÍČKOVÁ -
Začínající školní psycholog
Kristýna AUGUSTINOVÁ -
Novice Chinese teachers' cross-culture adaption: a grounded theory approach to induction program of Confucius Institute in Czech Republic
Jia LIU -
A GROUNDED THEORY STUDY TO CREATE REFLECTIVE PRACTICE MOTIVATION MODEL FOR PRIMARY SCHOOL PRESERVICE TEACHERS IN A CHINESE NORMAL UNIVERSITY
Mengjiao LIANG -
Research on scholarship of teaching to support the faculty development of moral education staff in Sichuan Normal University: a grounded theory approach
Bo ZHOU