Agresivní chování žáků vůči učitelům středních odborných škol – Michaela Smetanová
Michaela Smetanová
Bachelor's thesis
Agresivní chování žáků vůči učitelům středních odborných škol
Aggressive behavior of pupils towards secondary vocational school teachers
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá agresivitou žáků vůči učitelům středních škol, rozebírá část teoretickou a praktickou a přináší aktuální poznatky z pedagogického hlediska. V teoretické části vysvětluje základní pojmy a přibližuje podněty, které na žáky působí ve školním prostředí. Práce vysvětluje důležitost působení školního prostředí a poukazuje na správnou kázeň, důležitost prevence, případně na správné …moreAbstract:
The bachelor deals with the aggressiveness of pupils towards high school teach-ers, analyzes the theoretical and practical part and brings up-to-date knowledge from the pedagogical point of view. The theoretical part explains the basic con-cepts and describes the stimuli that affect pupils in the school environment. The thesis explains the importance of the school environment and points to good dis …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 5. 2020
Thesis defence
- Supervisor: doc. PhDr. Tomáš Čech, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
SMETANOVÁ, Michaela. \textit{Agresivní chování žáků vůči učitelům středních odborných škol}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Mendelova univerzita v Brně, Institute of Lifelong Learning. 2020. Available from: https://theses.cz/id/26hece/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Mendelova univerzita v Brně, Institut celoživotního vzděláváníMendel University in Brno
Institute of Lifelong LearningBachelor programme / field:
Specialisation in pedagogy / Teaching of practical subjects and vocational training
Theses on a related topic
-
Teaching English to High School Students through Structured Drama
Renáta Ježová -
Burnout among Czech high school English teachers
Kristina Chvalová -
The Most Common Mistakes in English Essays of Fourth-year High School Students
Klára Hrstková -
The Representation of Cultures within Czech and Chinese High-school Textbooks
Ondřej Šťastný -
Czech high school students' foreign language anxiety and its impact on their English oral examination performance
Jan Plachý -
Nekázeň a agresivita u dětí mladšího školního věku
Monika HOFFMANNOVÁ -
Prevence agrese a šikany na druhém stupni základních škol
Kristýna Krupková -
Prevence agrese a šikany na druhém stupni základních škol
Kristýna Krupková