Zuzana VYTŘENSOVÁ

Bachelor's thesis

Les jeux de mot(s) dans les slogans publicitaires

Plays on words in advertising slogans
Abstract:
The objective of our bachelor thesis is to find out which types of wordplay are most commonly used in advertising slogans. At the beginning of the thesis we will introduce the terms ?advertising slogan? and ?wordplay?. Then we will list the main types of wordplay. Next we will carry out a survey aimed at finding examples for each category of wordplay. All examples from the magazine GEO or from the …more
Abstract:
Le but de notre mémoire de licence est d?évaluer quels types des jeux de mot(s) sont les plus utilisés dans les slogans publicitaires. Premi?rement, nous présenterons la définition d?un slogan publicitaire et de la notion de jeu de mot(s). Puis, nous mentionnerons les types principaux de jeux de mot(s). Apr?s, nous ferons la recherche scientifique dans le but de trouver des exemples précis pour chaque …more
 
 
Language used: French
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 4. 2012
Accessible from:: 20. 4. 2012

Thesis defence

  • Date of defence: 21. 5. 2012
  • Supervisor: Mgr. Jana Brňáková, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

VYTŘENSOVÁ, Zuzana. Les jeux de mot(s) dans les slogans publicitaires. Ostrava, 2012. bakalářská práce (Bc.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ. Filozofická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 20.4.2012

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 20. 4. 2012 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ, Filozofická fakulta

University of Ostrava

Faculty of Arts

Bachelor programme / field:
Philology / French for Business

Theses on a related topic

  • No theses on a related topic available.