Lukáš Hromada
Bachelor's thesis
Branding management ve firmě Apple
Branding management at Apple
Abstract:
Bakalářská práce se zaměřuje na problematiku značek a jejich budování. Hlavním cílem práce je identifikovat vývoj a řízení značky ve firmě Apple. V první části jsou shrnuta teoretická východiska ohledně tvorby značek a nástrojů branding managementu. Práce je zaměřena na vysvětlení identity značky a její souvislosti s image značky, dále jsou popsány prvky značky a kritéria jejich tvorby. Prostor je …moreAbstract:
The bachelor thesis focuses on the problems of brands and their construction. The main objective of the thesis is to identify the development of brand and brand management at Apple. The first part summarizes the theoretical basis for branding management and its tools. The paper is focused on explaining the brand identity and its relation to the image of the brand, as well as describing the brand elements …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 9. 3. 2018
Thesis defence
- Supervisor: Ing. Karel Kubata, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Česká zemědělská univerzita v Praze, Provozně ekonomická fakultaCzech University of Life Sciences Prague
Faculty of Economics and ManagementBachelor programme / field:
Economics Policy and Administration / Business and Administration
Theses on a related topic
-
Belonging to a group - Group identity - Jewellery marketing (Tiffany&Co)
Damjan Bogdanovic -
Marketingová komunikace pro budování identity a reputace ve výrobních podnicích
Lucie Marková -
Konstrukce marketingového plánu k posílení firemní identity podniku
Adam Topinka -
Klady a zápory etických kodexů v rámci Corporate Identity
Anzhelika Khaustova -
Značka produktu jako zdroj rolové identity
Veronika Štanglová -
Product Compliance Management System awareness among all employees of Skoda Auto a.s. - a study in efficiency and utility
Kristýna Bydžovská -
Steve Jobs a úspěch značky Apple
Milan Fast -
Proces budování značky Apple, Inc. a faktory, které ho ovlivňují
Klára Valentková
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights