Jan Daněk
Bachelor's thesis
Sociální inovace a jejich ekonomické souvislosti
Social innovation and its economic context
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá fenoménem sociálních inovací, které v současné době získávají stále více na popularitě. Sociální inovace jsou vnímány jako strategický nástroj pro společenský, ale i ekonomický rozvoj. První kapitola si klade za cíl uvést vybrané definice sociálních inovací, shrnout důvody, proč se sociální inovace rozvíjejí a jsou pro svět v dnešní době důležité, a dále nastínit, jak …moreAbstract:
This bachelor thesis deals with the phenomenon of social innovation, which is currently becoming more and more popular. Social innovation is perceived as a strategic tool for social as well as economic development. The first chapter aims to provide selected definitions of social innovation, to summarise the reasons why social innovation is developing and is important for the world today, and to outline …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 6. 2023
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/90866
Thesis defence
- Date of defence: 6. 9. 2023
- Supervisor: Dominik Proch
- Reader: Martina Jiránková
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/90866
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme:
Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
Sociální ekonomika v evropském kontextu
Barbora Mužíková -
Sociální inovace jako podpora rozvoje sociálního podnikání
Petra Krejčí -
Sociální inovace v praxi EU
Barbora Jarošíncová -
Impaired Food: Routine, Materiality and Ontology in Social Care Practice
Michal Synek -
Sociální inovace v konceptech Smart cities (aktuální výzvy, benefity, trendy, implementace)
Michal Kalus -
Political Economy and Social Movements: Georgia and the Rose Revolution
Anna Tsenteradze -
Application of fundamental analysis with the aim to find the fair value of a selected company
Aliza Eugenia Castro Navarro -
Consumer-Based Brand Equity and Purchase Intention towards Counterfeit Goods
Krizzia Mae Navarro