Bc. Martina Horáková

Master's thesis

Education multiculturelle en cours de FLE

Multicultural approach in a French foreign language class
Abstract:
The diploma thesis deals with the application of multicultural education in a French foreign language class (FLE). The theoretical part presents the multicultural education in the secondary school programmes in the Czech Republic and France and bring a new concept of teaching culture in a French language class. The practical part includes a report from a teaching practice in Collège Diderot, a secondary …more
Abstract:
Diplomová práce se zabývá aplikací multikulturní výchovy ve výuce francouzštiny jako cizího jazyka (FLE). V teoretické části představuje multikulturní výchovu ve vzdělávacích programech v České republice a ve Francii a přináší nové pojetí kultury ve výuce francouzštiny obecně. Praktická část zahrnuje záznam ze stáže na základní škole Collège Diderot v Besançonu, kde je multikultruní výchova ve výuce …more
 
 
Language used: French
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 4. 2012

Thesis defence

  • Date of defence: 4. 6. 2012
  • Supervisor: PhDr. Zdeňka Schejbalová, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta

Masaryk University

Faculty of Education

Master programme / field:
Teacher Training for Primary and Lower Secondary Schools / Lower Secondary School Teacher Training in French Language and Literature