Komiks a digitální hry – případ pouhé konvergence? – Bc. Stanislav Hubáček
Bc. Stanislav Hubáček
Master's thesis
Komiks a digitální hry – případ pouhé konvergence?
Comics and digital games: Is It just covergence?
Abstract:
Diplomová práce se zabývá historickým vývojem vztahu mezi digitálními hrami a komiksem a jeho současnou podobou. Pracuje s tezemi Henryho Jenkinse a Marshy Kinder, zabývající se problematikou kulturní konvergence a transmediálních vyprávění, které se snaží aplikovat právě na případ komiksu a digitálních her. Cílem práce je zmapovat jedinečnou fúzi těchto dvou médií; prokázat, že transmediální vyprávění …moreAbstract:
This thesis deals with the historical development of the relationship between digital games and comics, and his current form. Works with theses Henry Jenkins and Marsha Kinder, dealing with issues of cultural convergence and Transmedia storytelling, which seeks just apply to the case of comics and digital games. The aim is to map a unique fusion these two media; prove that Transmedia storytelling, …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 5. 2015
Identifier:
https://is.muni.cz/th/elx1m/
Thesis defence
- Date of defence: 10. 6. 2015
- Supervisor: Mgr. Jaroslav Švelch, PhD.
- Reader: Mgr. et Mgr. Zdeněk Záhora
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
General Theory and History of Arts and Culture / Theory of Interactive Media
Theses on a related topic
-
Transmediální vyprávění světa Dragon age
Kristýna Hrabalová -
Křižovatka žánru, videoherní adaptace a transmediálního vyprávění: Mortal Kombat – Boj na život a na smrt pro hráče i nehráče
Martin Osif -
Transmediální postupy v hudbě se zaměření na multimediální projekt Biophilia autorky Björk
Petra Havlová -
Analýza transmediálního vyprávění v projektu virtuální kapely Gorillaz
Soňa KOLÁŘOVÁ -
Transmediální narace jako modus?
Marek SLOVÁK -
Narativně komplexní seriál a jeho transmediální extenze. Případová studie amerického seriálu Battlestar Galactica
Kristýna Chmelíková -
Alois Nebel jako transmediální kulturní fenomén
Jana Jakeschová -
Implementace digitální hry Assassin’s Creed: Odyssey do výuky dějepisu na střední škole
Michal Bednář