Komiks a digitální hry – případ pouhé konvergence? – Bc. Stanislav Hubáček
Bc. Stanislav Hubáček
Master's thesis
Komiks a digitální hry – případ pouhé konvergence?
Comics and digital games: Is It just covergence?
Anotácia:
Diplomová práce se zabývá historickým vývojem vztahu mezi digitálními hrami a komiksem a jeho současnou podobou. Pracuje s tezemi Henryho Jenkinse a Marshy Kinder, zabývající se problematikou kulturní konvergence a transmediálních vyprávění, které se snaží aplikovat právě na případ komiksu a digitálních her. Cílem práce je zmapovat jedinečnou fúzi těchto dvou médií; prokázat, že transmediální vyprávění …viacAbstract:
This thesis deals with the historical development of the relationship between digital games and comics, and his current form. Works with theses Henry Jenkins and Marsha Kinder, dealing with issues of cultural convergence and Transmedia storytelling, which seeks just apply to the case of comics and digital games. The aim is to map a unique fusion these two media; prove that Transmedia storytelling, …viac
Jazyk práce: Czech
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 4. 5. 2015
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/elx1m/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 10. 6. 2015
- Vedúci: Mgr. Jaroslav Švelch, PhD.
- Oponent: Mgr. et Mgr. Zdeněk Záhora
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / odbor:
General Theory and History of Arts and Culture / Theory of Interactive Media
Práce na příbuzné téma
-
Transmediální vyprávění světa Dragon age
Kristýna Hrabalová -
Křižovatka žánru, videoherní adaptace a transmediálního vyprávění: Mortal Kombat – Boj na život a na smrt pro hráče i nehráče
Martin Osif -
Transmediální postupy v hudbě se zaměření na multimediální projekt Biophilia autorky Björk
Petra Havlová -
Analýza transmediálního vyprávění v projektu virtuální kapely Gorillaz
Soňa KOLÁŘOVÁ -
Transmediální narace jako modus?
Marek SLOVÁK -
Narativně komplexní seriál a jeho transmediální extenze. Případová studie amerického seriálu Battlestar Galactica
Kristýna Chmelíková -
Alois Nebel jako transmediální kulturní fenomén
Jana Jakeschová -
Implementace digitální hry Assassin’s Creed: Odyssey do výuky dějepisu na střední škole
Michal Bednář