Miroslav Šiška
Master's thesis
Bariéry gay marketingu v České republice
Bariers of gay marketing in Czech republic
Abstract:
V posledních desetiletích se řada firem ve světě rozhodla začít oslovovat LGBT menšinu, jejíž velikost poskytuje mnoho nových potenciálních zákazníků. Pro zaměření na tento segment vzniká označení „gay marketing“, přičemž tento fenomén se postupně stává významnou součástí strategického marketingu velkých firem v téměř libovolném odvětví. Přesto je tento pojem v České republice téměř neznámý a jeho …moreAbstract:
In past decades many companies decided to appeal to LGBT minority which they believe is a huge and rich segment, where they can gain loyal new customers. Term „gay marketing“ arise and it prooved to be succesfull and important part of strategic marketing of the biggest firms in almost every market. Despite that, in Czech republic it is still something almost non-existent, not even international conglomerates …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 2. 12. 2019
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/82108
Thesis defence
- Date of defence: 3. 2. 2021
- Supervisor: Jana Boučková
- Reader: Markéta Procházková
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/82108
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Ekonomika a management / Management