Designing and Implementing a Task-Based Teaching Sequence for Enhancing Pupils' Learning Experience – Bc. Veronika Blechová
Bc. Veronika Blechová
Diplomová práce
Designing and Implementing a Task-Based Teaching Sequence for Enhancing Pupils' Learning Experience
Designing and Implementing a Task-Based Teaching Sequence for Enhancing Pupils' Learning Experience
Anotace:
Cílem této diplomové práce je navrhnout a realizovat pět výukových bloků, které jsou propojeny detektivní hrou a vycházejí z metody Task-Based Language Teaching (TBLT). Práce zkoumá, zda a jak může metoda TBLT přispět k možnému motivování a zlepšení zážitku z výuky cizího jazyka u žáků. Teoretická část představuje relevantní akademickou literaturu týkající se metody TBLT, s důrazem na strukturu hodiny …víceAbstract:
This master’s thesis aims to design and implement five Task-Based Language Teaching (TBLT) sequences covering various topics, all held together by a detective treasure hunt. Furthermore, the thesis seeks to explore the potential of this approach for enhancing learners’ learning experience and motivation. The theoretical part reviews relevant academic literature pertaining to the TBLT approach, with …víceKeywords
Task-Based Learning Task-Based Language Teaching TBLT Framework Pre–Task Phase Task Phase Post–Task Phase Tasks Task Design Learner Engagement Learning Experience Motivation Detective Treasure Hunt Metoda Task – Based Language Teaching Fáze Hodiny Metody TBLT Pre–Task Fáze Task Fáze Post–Task Fáze Zapojení Studentů Zážitek Z Učení Motivace Detektivní Hra
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 22. 4. 2024
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/r9d7v/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 18. 6. 2024
- Vedoucí: Mgr. Linda Nepivodová, Ph.D.
- Oponent: Mgr. Bc. Michaela Sojková Šamalová, Ph.D.
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
BLECHOVÁ, Veronika. \textit{Designing and Implementing a Task-Based Teaching Sequence for Enhancing Pupils' Learning Experience}. Online. Diplomová práce. Brno: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta. 2024. Dostupné z: https://theses.cz/id/2e69at/.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Učitelství anglického jazyka pro základní školy / Učitelství anglického jazyka pro základní školy
Práce na příbuzné téma
-
Souvislost mezi výkonem v Anti-saccade task a testech Go/No-go task a Stop-signal task
Martina Fabianová -
Task-Supported English Language Teaching at the Glass Art School in Kamenický Šenov
Ilona Husáková -
Task-Based Learning as a Motivational Tool in Teenage Classes
Kateřina Joklová -
Implementing task-based teaching for English language students at the A2 level within small groups using authentic materials to build confidence in practical language use
Iveta Procházková -
The Effects of Task-Based Language Teaching on L2 Oral Pragmatic Competence of Czech Learners of Chinese in Czech Tertiary Education Context
Liang-Ting JUAN -
Comics-based Language Teaching in Digital Environment of a Modern Classroom: Cultural awareness projects and activities
Jan Domkář -
Implementing task-based teaching for English language students at the A2 level within small groups using authentic materials to build confidence in practical language use
Iveta Procházková -
The Effects of Task-Based Language Teaching on L2 Oral Pragmatic Competence of Czech Learners of Chinese in Czech Tertiary Education Context
Liang-Ting JUAN