Mezikulturní rozdíly v rámci módního průmyslu – Barbora Cihelková
Barbora Cihelková
Bachelor's thesis
Mezikulturní rozdíly v rámci módního průmyslu
Intercultural differences within the fashion industry
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá mezikulturními rozdíly v rámci módního průmyslu se zaměřením na management a strategii řízení společnosti Zara a lokálních značek v České republice a Indonésii. Cílem práce je odpovědět na otázku, zda existující kulturní rozdíly ovlivňují management Zary nebo na ně na rozdíl od lokálních podnikatelů nemusí brát ohled. Práce předkládá doporučení pro dané společnosti, …moreAbstract:
This bachelor thesis deals with cultural differences in the fashion industry with a focus on the management strategy of Zara and local brands in the Czech Republic and Indonesia. The thesis aims to answer the question of whether the existing cultural differences affect Zara's management and whether they must be considered. The thesis presents recommendations for the companies on how to adequately navigate …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 4. 2024
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/92171
Thesis defence
- Date of defence: 27. 5. 2024
- Supervisor: Vadim Semenenko
- Reader: Iveta Černá
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/92171
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme:
Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
Intercultural differences of the websites of British, Arabic and Czech airports
Aleš BASZCZYNSKI -
Hospodářský vývoj ve vybraných státech Evropské unie - Česká republika a Slovenská republika
Martin Cirkovský -
Způsoby motivování pracovníků, rozdíly u vybraných podniků dle velikosti: EnerGoConsult České Budějovice, s.r.o a E.ON Česká republika s.r.o.
Tereza Brožová -
Aktivita netopýrů nad vybranými vodními nádržemi na Karvinsku (Česká republika)
Jakub Matuszczyk -
Rozdíly a postupy v propagaci produktů mass-marketu a luxusních produktů ve společnosti L’Oreal Česká republika, s.r.o.
Kateřina Rosická -
Branding in the Czech Republic. Etymology of some business terms with focus on cultural aspects of branding strategy in the Czech Republic.
Natálie KOSTOHRYZOVÁ -
Market entry strategy of the application Sportafolio for the Czech Republic
Danolt Hersson Díaz Vera -
Strategic analysis of BNI in the Czech Republic
Simon Mestdagh