Martin Lebduška

Master's thesis

Analýza světového trhu elektronické zábavy

Analysis of global market of electronic entertainment
Abstract:
Cílem této práce je seznámit odbornou ekonomickou veřejnost s trhem videoher, zejména pak domácích konzolí, a jeho specifiky. Sekundárním cílem bylo odhalit nejúčinnější marketingovou strategii, zmapovat současné trendy a predikovat budoucí. Pro seznámení s problematikou byla vypracována zevrubná historie trhu, mapující jej od jeho počátků v zábavním průmyslu devatenáctého století do současnosti. Pro …more
Abstract:
Main objective of this thesis is to introduce the video game market, with the focus on console market, to professional economic public. Secondary objective is to reveal best marketing strategy on this market, map current trends and predict future economical development of video game industry. The first part of the thesis focuses on the history of entertainment market from late 19th century to 2000s …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 9. 2014

Thesis defence

  • Date of defence: 8. 9. 2016
  • Supervisor: Miroslava Zamykalová
  • Reader: Soňa Gullová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/52728

Vysoká škola ekonomická v Praze

Master programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod