Martin Lebduška
Master's thesis
Analýza světového trhu elektronické zábavy
Analysis of global market of electronic entertainment
Abstract:
Cílem této práce je seznámit odbornou ekonomickou veřejnost s trhem videoher, zejména pak domácích konzolí, a jeho specifiky. Sekundárním cílem bylo odhalit nejúčinnější marketingovou strategii, zmapovat současné trendy a predikovat budoucí. Pro seznámení s problematikou byla vypracována zevrubná historie trhu, mapující jej od jeho počátků v zábavním průmyslu devatenáctého století do současnosti. Pro …moreAbstract:
Main objective of this thesis is to introduce the video game market, with the focus on console market, to professional economic public. Secondary objective is to reveal best marketing strategy on this market, map current trends and predict future economical development of video game industry. The first part of the thesis focuses on the history of entertainment market from late 19th century to 2000s …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 9. 2014
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/52728
Thesis defence
- Date of defence: 8. 9. 2016
- Supervisor: Miroslava Zamykalová
- Reader: Soňa Gullová
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/52728
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod