Veronika KREJČÍ

Bachelor's thesis

The Use of Idioms in English Magazines and Newspapers

The Use of Idioms in English Magazines and Newspapers
Abstract:
This bachelor thesis contains two parts: theoretical and practical. The theoretical part deals with the definition of the term idiom; it defines its characteristic features and proposes a possible classification of idioms. The practical part analyses and categorises idioms taken from English magazines and newspapers according to the selected classification.
Abstract:
Tato bakalářská práce obsahuje dvě části: teoretickou a praktickou. Teoretická část se zabývá definicí pojmu idiom, jeho vlastnostmi, vývojem a možnosti klasifikace. Praktická část analyzuje a kategorizuje příklady idiomů vybrané z článků předem stanovených anglických časopisů a novin podle předem stanovené metody klasifikace.
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 4. 2017

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Markéta Bilanová, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

KREJČÍ, Veronika. The Use of Idioms in English Magazines and Newspapers. Ostrava, 2017. bakalářská práce (Bc.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA. Filozofická fakulta

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA, Filozofická fakulta