Bc. Klára Pokorná
Master's thesis
Využití celebrit v marketingové komunikaci
Use of celebrities in marketing communication
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá působením celebrit v reklamních kampaních na spotřebitele. Teoretická část se zabývá marketingovou komunikací a jejími nástroji. Další částí je spotřební chování, kde se zaměřuji především na rozdíl mezi spotřebitelem a zákazníkem. Další kapitola je o referenčních skupinách, zejména jak ovlivňují nákupní rozhodování. Následuje nejdůležitější kapitola, celebrity endorsement …moreAbstract:
This thesis explores the influence of celebrities in advertising campaigns on consumers. The first chapter outlines the theory behind marketing communication and its tools. The second chapter focuses on consumer behaviour and highlights the differences between consumers and customers. Chapter three pertains to reference groups, particularly their influence on purchasing decisions. Second to last is …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2021
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/pd4u7/
Thesis defence
- Date of defence: 17. 6. 2021
- Supervisor: Mgr. Michal Tomčík, PhD.
- Reader: PhDr. Martina Švecová, MSc
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Marketing celebrit
Valentina Fischová -
Prezidentské volby 2018 a politická reklama
Moravcová Moravcová -
Globální značka a její vliv na chování spotřebitele
Anastasiia Kalchenko -
Značka a její působení na zákazníka
Lucie Havlíková -
Značka Regionální potravina a její význam pro regionální rozvoj
Aneta Szulló -
Biokonjugáty nanočástic pruské modři jako značka pro imunostanovení
Květa Mertová -
Kultúra ako značka. Potenciál využitia franchisového modelu v kultúrnych inštitúciách
Lenka Kavuľová -
Privátní značka jako nástroj komunikace obchodu
Klára Surmová