Chování firem na platformě TikTok: sémiotická analýza – Anna Fišerová
Anna Fišerová
Master's thesis
Chování firem na platformě TikTok: sémiotická analýza
Business behavior on the TikTok platform: a semiotic analysis
Abstract:
Práce se bude zabývá působením značek na sociální síti TikTok, na které zejména mladší generace tráví hodiny denně nejčastěji sledováním krátkých zábavných videí. Jejím cílem je analyzovat, jak se do "TikTok světa" snaží zapadnout vybrané značky v rámci českého trhu a odhalit, jaké významy lze z příspěvků vyvozovat na úrovni denotace, konotace a ideologie. Teoretická část se zaměřuje na TikTok, algoritmus …moreAbstract:
The final thesis will deal with the influence of brands on the social network TikTok, where especially the younger generation spends hours most often watching short entertaining videos. Its goal is to analyze how selected brands within the Czech market try to fit into the "TikTok world" and to reveal what meanings can be derived from the contributions at the level of denotation, connotation and ideology …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 5. 2024
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/92695
Thesis defence
- Date of defence: 7. 6. 2024
- Supervisor: Michal Šimůnek
- Reader: Klára Šimůnková
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/92695
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme:
Management
Theses on a related topic
-
Vliv videoklipu na brand hudebního umělce
Eliška Buociková -
Determining the Brand Awareness of Product Placement in Video Games
Marek Král