Anna Fišerová

Master's thesis

Chování firem na platformě TikTok: sémiotická analýza

Business behavior on the TikTok platform: a semiotic analysis
Abstract:
Práce se bude zabývá působením značek na sociální síti TikTok, na které zejména mladší generace tráví hodiny denně nejčastěji sledováním krátkých zábavných videí. Jejím cílem je analyzovat, jak se do "TikTok světa" snaží zapadnout vybrané značky v rámci českého trhu a odhalit, jaké významy lze z příspěvků vyvozovat na úrovni denotace, konotace a ideologie. Teoretická část se zaměřuje na TikTok, algoritmus …more
Abstract:
The final thesis will deal with the influence of brands on the social network TikTok, where especially the younger generation spends hours most often watching short entertaining videos. Its goal is to analyze how selected brands within the Czech market try to fit into the "TikTok world" and to reveal what meanings can be derived from the contributions at the level of denotation, connotation and ideology …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 5. 2024

Thesis defence

  • Date of defence: 7. 6. 2024
  • Supervisor: Michal Šimůnek
  • Reader: Klára Šimůnková

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/92695

Vysoká škola ekonomická v Praze

Master programme:
Management

Theses on a related topic