Mgr. Petr Kocanda

Bachelor's thesis

Hellboy: tematický přístup filmové hudby vs. jednotná tematická koncepce v komiksovém filmu

Hellboy: Thematic Approach to Film Scoring vs. Single-Theme Conception in Comics Film Adaptations
Abstract:
Cílem práce bylo popsat a odlišit přístupy konkrétních skladatelů k filmové hudbě v žánru komiksového filmu. Jak se odlišuje přístup skladatelů s klasickým vzděláním (Beltrami) a samouky, kteří se k filmové hudbě dostali z oblasti rockové či pop music. Historie tematického přístupu k filmové hudbě, využívání motivické a tematické definice postav, popsání jejich variačních rozptylů a výskytů na příkladě …more
Abstract:
I wanted to reflect the thematic approach and its development in american cinema since 1933 King Kong, which was scored by Max Steiner who developed several musical themes reflecting the main characters, king kong, locations, etc. The text provides the description of thematic approach in current comics adaptations and especially Hellboy which is the most thematically based score within the latest comics …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 4. 2006

Thesis defence

  • Date of defence: 7. 6. 2006
  • Supervisor: doc. Mgr. Pavel Skopal, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta