Teaching English through Literature Using Alice’s Adventures in Wonderland by Lewis Carroll – Mgr. Barbora Šůstková
Mgr. Barbora Šůstková
Diplomová práce
Teaching English through Literature Using Alice’s Adventures in Wonderland by Lewis Carroll
Teaching English through Literature Using Alice’s Adventures in Wonderland by Lewis Carroll
Anotace:
Tato diplomová práce se zabývá používáním literatury, a především dětské literatury, v hodinách anglického jazyka na středních školách a jako příklad uvádí dílo Alenka v říši divů. Konkrétně řeší to, jak daná kniha může být použita v hodinách anglického jazyka pro rozvíjení jazykových znalostí a kulturního povědomí studentů. Proto tato práce nabízí přehled metodologických přístupů a technik, které …víceAbstract:
This diploma thesis investigates the use of children’s literature in secondary school English lessons with the focus on the novel Alice’s Adventures in Wonderland. Specifically, it examines different ways in which this novel could be used to enrich the student’s language skills and develop their cultural awareness. The theoretical part of the thesis provides an overview of the past and current use …víceKeywords
English language teaching literature in English language teaching children’s literature teaching English at secondary schools reasons for using literature approaches for using literature to teach English methods for using literature to teach English Alice’s Adventures in Wonderland in English lessons.
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 31. 5. 2021
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/hporl/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 30. 6. 2021
- Vedoucí: Mgr. Tomáš Kačer, Ph.D.
- Oponent: Mgr. Jitka Sedláčková, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasarykova univerzita
Filozofická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Učitelství pro střední školy / Učitelství anglického jazyka a literatury pro střední školy
Práce na příbuzné téma
-
Figurative Language in Alice’s Adventures in Wonderland and its Czech equivalents
Bára Kapičková -
Poems in Alice's Adventures in Wonderland as Lewis Carroll's reaction to conventions in nineteenth century children's literature
Lenka DĚDKOVÁ -
Challenging Victorian Girlhood in Alice s Adventures in Wonderland and Through the Looking-Glass
Jana Raszková -
Pohádková fantasy ve viktoriánské dětské literatuře: Alice's Adventures in Wonderland & Through The Looking-Glass Lewise Carrolla a The Water Babies Charlese Kingsleyho
Monika TÝMALOVÁ -
Analýza českých překladů "Alice´s Adventures in Wonderland" od Lewise Carrolla
Ivana SEDLÁČKOVÁ -
Translators´ Adventures in Wonderland: Creativity in L. Carroll´s work translations
Michaela TOMA -
La formazione delle parole in due traduzioni italiane di "Alice in Wonderland"
Eszter Natália Prékopová -
Using Literature to Encourage Extensive Reading in a Language-Learning Context
Jakub Fischer