Bc. Martina Kalinová

Bachelor's thesis

Vytvoření organizační normy o postupu při vyřizování reklamací v obchodním styku a ve vztahu ke spotřebiteli

Creating Internal Regulation on how to Deal with Complaints in B2B and B2C Relations
Abstract:
Cílem bakalářské práce je popsat rozdíly v právní úpravě reklamace ve vztahu k obchodním partnerům, a ve vztahu ke spotřebiteli. Zjištěné rozdíly jsou v práci systematicky porovnány. Porovnání těchto rozdílů a zpracovaná metodika tvorby organizačních norem je podkladem pro vytvoření vnitřní organizační normy obchodníka pro postup při vyřizování reklamací. Výsledkem práce je organizační norma vytvořená …more
Abstract:
The aim of my diploma thesis is to describe differences in legislation in labour-law relation of business partners and consumers. Established differences are compared. Comparison of these differences and methods of internal regulation is the base for internal organizational standards of businessman for warranty claim. The result is creation of organizational standard for businessman which will be used …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 10. 4. 2014

Thesis defence

  • Date of defence: 19. 6. 2014
  • Supervisor: prof. JUDr. Josef Bejček, CSc.
  • Reader: JUDr. Eva Večerková, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Právnická fakulta