Use of augmented reality with gamification elements for marketing on social networks – Gabriela Sittová
Gabriela Sittová
Bachelor's thesis
Use of augmented reality with gamification elements for marketing on social networks
Využití rozšířené reality s gamifikačními prvky pro marketing na sociálních sítích
Abstract:
Tématem této bakalářské práce je rozbor současného stavu rozšířené reality. Práce se zaměřuje na historický vývoj této technologie a její současné využití pro marketingové účely na sociálních sítích. Práce obsahuje analýzu programu pro tvorbu AR filtrů - Spark AR od společnosti Facebook, proces tvorby AR filtru s prvky gamifikace použitelného pro komerční účely, popis implementace filtru na sociální …moreAbstract:
This bachelor thesis’ topic is assessing the current state of AR. It focuses on the historical development of this technology and its current use for marketing purposes on social networks. The thesis contains an analysis of the program for AR effects creation - Spark AR by Facebook, the process of creation of interactive AR effect with gamification elements that can be used in the commercial sphere …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 2. 2020
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/83538
Thesis defence
- Date of defence: 17. 6. 2021
- Supervisor: Jaroslav Svoboda
- Reader: Adam Rajnoh
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
SITTOVÁ, Gabriela. \textit{Use of augmented reality with gamification elements for marketing on social networks}. Online. Bachelor's thesis. Praha: University of Economics, Prague. 2020. Available from: https://theses.cz/id/2jl3gq/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/83538
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Aplikovaná informatika / Multimédia v ekonomické praxi
Theses on a related topic
-
Rozšířená realita jako nástroj digitálního marketingu
Kateřina Jandásková -
Augmented Reality Deformable Tracking
Michal Jankovič -
Rozšířená realita a její využití v současné době
Ondřej Stejskal -
Rozšířená realita a možnosti jejího využití v galeriích
Jiří Kofroň -
Applications for remote support in augmented reality
Martin Lečbych -
Rozšířená realita a její využití v umění
Ondřej Stejskal -
Konvergence sociálních sítí a virtuální reality. Pokus o historii současnosti
Vladimír Luka -
Vnímanie potenciálu AR filtrov v marketingovej komunikácii značiek
Lenka Zajacová