Gabriela Sittová

Bachelor's thesis

Use of augmented reality with gamification elements for marketing on social networks

Využití rozšířené reality s gamifikačními prvky pro marketing na sociálních sítích
Abstract:
Tématem této bakalářské práce je rozbor současného stavu rozšířené reality. Práce se zaměřuje na historický vývoj této technologie a její současné využití pro marketingové účely na sociálních sítích. Práce obsahuje analýzu programu pro tvorbu AR filtrů - Spark AR od společnosti Facebook, proces tvorby AR filtru s prvky gamifikace použitelného pro komerční účely, popis implementace filtru na sociální …more
Abstract:
This bachelor thesis’ topic is assessing the current state of AR. It focuses on the historical development of this technology and its current use for marketing purposes on social networks. The thesis contains an analysis of the program for AR effects creation - Spark AR by Facebook, the process of creation of interactive AR effect with gamification elements that can be used in the commercial sphere …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 2. 2020

Thesis defence

  • Date of defence: 17. 6. 2021
  • Supervisor: Jaroslav Svoboda
  • Reader: Adam Rajnoh

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/83538